Kako napisati media kit?
Piše: Ivona Žugaj
Želite ostvariti poslovnu suradnju, tražite poslovnog partnera ili sponzora za događaj koji planirate organizirati? Tada vam je potreban media kit. Nastavite čitati i saznajte kako kreirati impresivni dokument i predstaviti svoj posao na pravi način.
Što je media kit?
Media kit je dokument sa informacijama o vašim uslugama, proizvodima ili nadolazećim događajima. Koristi se u različitim situacijama, a cilj je predstaviti što radite i pružiti o tome dovoljno informacija kako biste zainteresirali drugu stranu za oblik suradnje koji želite ostvariti: partnertstvo, sponzorstvo, predstavljanje u medijima, intervju..
Dokument bi trebao biti sažet, pregledan, vizualno privlačan i usklađen sa bojama brenda. Srećom, postoje online besplatni alati, kao primjerice Canva, koji pružaju mnoštvo predložaka za uređivanje prema vlastitim preferencijama.
Primjer:
Za potrebe ovog članka, osmislili smo media kit fiktivnog fotografskog studija koji pristupa popularnom časopisu o vjenčanjima s ciljem pisanja članaka za njih.
Što sve sadrži media kit?
Ovisno o poslovanju, namjeni i cilju sadržaj media kita može se mijenjati. No, postoje elementi koji neovisno o tome trebaju biti uključeni za što učinkovitije predstavljanje. Optimalna dužina je do 4 stranice.
Informacije o vašim uslugama ili proizvodima
Ukratko opišite čime se bavite. Jednostavno i razumljivo predstavite svoje usluge, proizvode ili planirana događanja. Istaknite svoje posebnosti i kvalitete. Imate posebna priznanja i nagrade? Spomenite ih.
Fotografije
Postavite kvalitetne fotografije koje prate tekst. To mogu biti fotografije vaših proizvoda, procesa proizvodnje, korištenja proizvoda, ureda, raznih događanja, vaših zaposlenika te vaša vlastita. Ne zaboravite logotip!
Statistički podatci
Broj posjeta vašoj web stranici i blogu, broj pratitelja na društvenim mrežama, broj newsletter pretplatnika, prosječno vrijeme provedeno na web stranici, interakcija sa pratiteljima i ostali korisni statistički podatci koje možete preuzeti sa Google Analyticsa.
Ciljana publika
Informacije o vašoj ciljanoj publici jako su važne tvrtkama kojima pristupate, jer trebaju znati poklapaju li se ti podatci s njihovom ciljanom publikom i mogu li surađujući s vama ostvariti svoje ciljeve.
Neki od podataka koje možete navesti o svojoj publici su: lokacija, dob, spol, obrazovanje, posebni interesi.
Što možete ponuditi
Napišite kako biste voljeli surađivati s tvrtkom kojoj pristupate. I što biste vi mogli ponuditi njima. Tu poruku možete napisati i posebno, a media kit priložiti u prilogu.
Ako ste već ostvarili slične suradnje, možete navesti primjere onih najuspješnijih.
Kontakt
Kako bi mogli stupiti s vama u kontakt, navedite vaše poslovne kontakt podatke (e-mail koji redovito provjeravate, broj telefona/mobitela, adresu ureda).
Kad završite s uređivanjem dokumenta, skinite ga na računalo u PDF formatu. Možete ga staviti na svoju web stranicu ili spremiti na računalo i prema potrebi poslati e-mailom. Ovisno o tome kome ga i s kojim ciljem šaljete, sadržaj možete mijenjati i dorađivati. Ne morate se ograničiti samo na ove elemente, slobodno uključite i svoje.
Prije slanja media kita istražite potencijalne partnere i brendove s kojima želite surađivati, a zatim personalizirajte poruku.