Devet desetljeća Jaguarovih inovacija uz svečanu proslavu s F-PACE 90th Anniversary Edition - Zaposlena.hr
Sadržaj portala
f-pace-90th-dynamic

Devet desetljeća Jaguarovih inovacija uz svečanu proslavu s F-PACE 90th Anniversary Edition

Jaguar se približava 90. godišnjici svojih inovacija i proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem te će ovu obljetnicu proslaviti s modelom F-PACE 90th Anniversary Edition. Devedeset godina revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija na svom putu prema potpuno električnoj budućnosti, proslavit će s novim posebnim izdanjem jednog od svojih najuspješnijih vozila – SUV-a luksuznih performansi F-PACE.

Kao konačni model F-PACE-a, 90th Anniversary Edition (dostupno na svim modelima osim 400SPORT i SVR) odlikuje se suptilnim oznakama, s vanjskim detaljima R-Dynamic i izborom opcija uključujući Diamond Turned alu naplatke, zatamnjena stakla, panoramski krov i tehnologiju kamere 3D Surround. U unutrašnjosti, potporna sportska sjedala s kontrastnim prošivima, stropna obloga Ebony i aluminijski ukrasi stvaraju okružje luksuza.

Klijenti mogu birati između specifikacija S, SE i HSE s raznim motorima na izbor – uključujući blagi hibrid i plug-in električni hibrid. Plug-in električni hibrid nudi doseg vožnje do 64 km** (po WLTP-u) samo na električni pogon te sposobnost za brzo DC punjenje baterije od 0 do 80% za tek 30 minuta.

Na vrhu linije F-PACE je SVR 575 Edition, koji odaje počast motoru s unutarnjim izgaranjem svojim snažnim superpunjenim V8 te pruža legendarne performanse i – zahvaljujući svom aktivnom ispuhu s varijabilnim upravljanjem ventilima – prikladnu zvučnu pozadinu.

U srcu F-PACE-a SVR su performanse, a pokreće ga Jaguarov karakteristični 5,0-litreni superpunjeni V8. SVR 575 Edition, s povećanjem snage od 25 KS na 575 KS, najsnažniji je F-PACE ikada, te pruža jedinstveni spoj performansi i uzbuđenja. Uz okretni moment od 700 Nm, može ubrzati od 0-100 km/h za samo 4,0 sekunde.

SVR 575 Edition koristi jedinstvenu SVR karoseriju na kojoj je prednji odbojnik optimiziran za performanse, Paket vanjštine Black sadrži crni okvir rešetke i rešetke na poklopcu motora, a tu je i stražnji odbojnik SVR s crnim detaljima. SVR 575 Edition također ima 22-inčne kovane Diamond Turned alu naplatke sa Satin Technical sivim kontrastom.

U unutrašnjosti su sjedala presvučena kožom Suedecloth i Windsor, grijana su i hlađena s električnim podešavanjem na 14 načina, pružaju taktilnu udobnost, a dostupna su i sjedala presvučena poluanilinskom kožom. Upravljač krasi SVR oznaka, dok je aluminijska obloga jedinstvena za SVR modele.

f-pace-90th-interior

f-pace-90th-front34

f-pace-90th-anni-badge-rear

Rawdon Glover, Generalni direktor Jaguara, rekao je:F-PACE je novim klijentima ovoga brenda dao na izbor modele od učinkovitog plug-in električnog hibrida do F-PACE-a SVR visokih performansi. Njegova svojstvena kvaliteta i predvodništvo u dizajnu oduševljavaju naše klijente diljem svijeta. Dok se pripremamo za potpuno električnu budućnost, 90th Anniversary Edition je primjerena počast za devet desetljeća revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija.”

F-PACE 90th Anniversary Edition i SVR 575 Edition dostupni su za narudžbe od 16. svibnja 2024. kod ovlaštenih Jaguar prodavača.

f-pace-90th-interior

U temeljima modela F-PACE 90th Anniversary Edition je priča od devedeset godina predvodništva u automobilizmu – od 1935. do 2025. Kao prvi Jaguarov SUV, zauzima posebno mjesto u Jaguarovoj baštini, među vrhunskim linijama vozila i inovacijama.

Jaguarov pionirski duh vuče korijene iz 1930-ih, a sve je ubrzano 1940-ih godina s razvojem motora XK koji će se proizvoditi sljedećih 40 godina i biti okosnica uspjeha u automotosportu.

Jaguarov prvi sportski automobil bio je roadster dvosjed, profinjen i udoban bez premca. U prvih 240 automobila ugrađena je ručno izrađena aluminijska karoserija te su se odlikovali s potpuno novim rednim šestocilindričnim 3,4-litrenim motorom XK od 160 KS s dvije bregaste osovine u glavi motora. Zbog brzine od 193 km/h, XK120 je bio najbrži serijski proizvedeni automobil na svijetu. Da bi to i dokazao, Jaguar je vozio taj automobil na zatvorenoj autocesti u Jabbekeu u Belgiji – i postigao brzinu od 202 km/h. Pobjede na alpskim relijima 1951. i 1952. bile su među brojnim uspjesima XK120 postignutima u automotosportu.

Godine 1951. je C-type sa svojim višecijevnim trokutastim okvirom kojim je smanjena težina postao prvi Jaguar koji je osvojio 24 sata Le Mansa, i to u svom prvom pokušaju – pritom oborivši rekorde u prijeđenoj udaljenosti i prosječnoj brzini. Nakon te pobjede su Jaguarovi inženjeri razvili novu tehnologiju disk kočnica u suradnji s Dunlopom. U Reimsu 1952. godine, C-type je postao prvo vozilo s disk kočnicama koje je pobijedilo na nekoj međunarodnoj utrci.

Kao jedno od najpoznatijih vozila na svijetu, Jaguar E-type predstavljen je 1961. godine – i postavio je nove standarde automobilskog dizajna i performansi. Tijekom 14 godina proizvedeno ih je više od 70.000.  U ponudi kao roadster dvosjed ili coupé s tvrdim krovom, njegov legendarni dizajn bio je rezultat potpune opsjednutosti aerodinamikom.  S 3,8-litrenim motorom od 265 KS i verzijom XK motora s tri karburatora, imao je sposobnost za ubrzanje od 0 do 60 mph za 6,9 sekundi. Godine 1964. je zapremnina modela XK povećana na 4,2 litre, a zatim se 1966. liniji pridružio coupé 2+2 s tvrdim krovom. U obliku serije 3, E-type je postao prvi Jaguar koji je koristio novi, posve aluminijski 5,3-litreni V12, koji je bez napora razvijao 272 KS i postavio nova mjerila za uglađenost i profinjenost.

Još jedan Jaguar koji je preuzeo titulu najbržeg vozila na svijetu bio je XJ220. S početkom proizvodnje 1992. godine, XJ220 je izrađen korištenjem napredne aluminijske saćaste konstrukcije, što mu je dalo i ogromnu snagu i malu težinu od samo 1470 kg. Postigavši na testovima najveću brzinu od 213 mph 1991. godine, još uvijek je najbrži Jaguarov serijski proizvedeni automobil ikada.

Čuveni 5,0-litreni motor V8 lansiran je 2009. godine, zamijenivši vrlo uspješan 4,2-litreni Jaguar V8. Poput njegova prethodnika, aluminijski motor s četiri bregaste osovine i 32 ventila izvorno je bio ponuđen u verzijama sa zračnim hlađenjem i kompresorom – u brojnim Jaguarovim vozilima – te je nudio više snage, više okretnog momenta i veću profinjenost. Taj se motor ugrađuje u model F-TYPE od 2012. godine, a u model F-PACE SVR od 2018.

Revolucionarna inženjerska postignuća su nastavljena 2018. godine kada je Jaguar predstavio jedno od prvih premium električnih vozila na svijetu – I-PACE. Koristeći prilagođenu EV aluminijsku arhitekturu, to je Jaguarova torzijski najčvršća konstrukcija ikada, s raspodjelom težine 50:50 i twin motorima koje je projektirao Jaguar, a isporučuju 400 KS i 696 Nm. Od njegova predstavljanja, I-PACE je osvojio više od 90 nagrada uključujući jedinstveni trostruki uspjeh 2019. na dodjeli nagrada za Svjetski automobil godine, osvojivši nagrade za Svjetski automobilski dizajn godine, Svjetski zeleni automobil i Svjetski automobil godine, a uz to i nagradu Europski automobil godine 2019.

Od 2025. godine Jaguar će se transformirati u potpuno električni luksuzni brend, s jedinstveno izražajnim vozilima koje definiraju revolucionarne tehnologije i vizionarski dizajn.