Kako izgraditi kvalitetni brend?
Piše: Antonia Kulić
Bez obzira na to u kojoj ste fazi osnivanja kompanije, nikad nije prerano za razmišljanje o brendiranju tvrtke. Zapamtite, brend je dio DNK svake firme i prva asocijacija vaših kupaca. Sukladno tomu, sasvim je logično da kompaniju želite pozicionirati na najbolji mogući način i stvoriti moćan identitet kako biste dobili što veći odjek, brojnije klijente i naravno pozitivnu reakciju među publikom. Kako je konkurencija tržišta iznimno jaka, tvrtke svih veličina moraju imati jedinstveni pristup, ako žele uspjeti.
Uspješno brendiranje odnosi se na dinamičnost, kreativnost i poznavanje svojih klijenata. Isto tako, kvalitetni brendovi, osim što zadržavaju postojeće kupce, vrlo lako privlače i nove. Kako biste u tome uspjeli, donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da stvorite vrhunski brend, bez obzira na budžet.
1. Odredite identitet
Brendiranje je puno više od samog logotipa. To je vaš identitet, odnosno vrijednosti vaše tvrtke, vizija, misija i ljudi koje rade u kompaniji. Stoga, prije nego što se bacite na izdvajanje sredstava za kreiranje jedinstvenog loga, oglasnog prostora i drugo, izdvojite određeno vrijeme za određivanje identiteta vaše kompanije. Jasnom identifikacijom, vaš brend će se istaknuti i kao rezultat privući klijente.
2. Targetirajte željenu publiku
Brojna poduzeća se usredotočuju na prodaju, pritom zaboravljajući kome točno žele plasirati i prodati proizvod. Kad znate vaše ciljano tržište, krajnji rezultat će biti brend koji se uistinu povezuje s kupcima s kojima želite raditi. Tvrtke koje odabiru specifičnu publiku, postižu najbolje rezultate prodaje jer prilikom prodaje znaju točno tko su njihovi kupci i kako im se obratiti. Kad točno znate s kime se povezujete, vizija vaše kompanije je potpuno jasna i budite sigurni da će vaši klijenti primijetiti tu autentičnost.
3. Budite jedinstveni
Imajte na umu da bez obzira na vaše poslovanje, postoji velika šansa da se i neka druga kompanija bavi istim poslom. Stoga, morate biti jedinstveni, odnosno otkriti što vas čini jedinstvenima. Pri tome vam savjetujemo da budete odvažni i kreativni. Ono što čini vaše poslovanje posebnim, jedan je od glavnih razloga zašto baš kupci kupuju vaš proizvod.
4. Dobro razmislite o odabiru imena
Startupi danas niču velikom brzinom, stoga je odabir imena tvrtke nešto na što trebate iznimno obratiti pozornost. Upravo je ime tvrtke, jedan od najvažnijih dijelova brenda. Stoga si dajte vremena, udružite mišljenja i nemojte pristajati na kompromise.
5. Kreirajte logo
Vaš logotip je poput lica vaše tvrtke. Naime, to je prva stvar koju će većina vaših klijenata vidjeti kada ugledaju ili pomisle vaš proizvod i ujedno vizualna imovina koja je najuže povezana s vašom kompanijom. Stoga logo treba biti odraz vašeg poslovanja, a isto tako prilikom njegova kreiranja, imajte na umu da se svakako treba uklapati i s vašom web stranicom.
6. Budite otvoreni
Kako biste privukli kupce i buduće poslovne partnere, vaše poslovanje treba biti što otvorenije. Bez obzira na veličinu, popularnost i uspješnost kompanije, otvorenošću pokazujete da ste prizemljeni. Kako biste u tome uspjeli, poželjno je da na web stranici imate kategoriju „o nama“. Isto tako koristite društvene mreže za dijeljenje informacija i novosti o proizvodima vaše kompanije, kao i vašim partnerima i talentiranim ljudima koji svakodnevno ulažu svoj trud kako bi kupcima omogućili vrhunski proizvod.
7. Izgradite povjerenje među svojim kupcima
Ljudi će uvijek radije kupiti brend kojem vjeruju. Imajte na umu da je za uspostavljanje povjerenja među kupcima potrebno puno vremena. Zahvaljujući razvitku tehnologije, svi imaju jednake šanse za predstavljanje putem društvenih mreža. Stoga, budite aktivni i marljivo radite na vašoj virtualnoj publici. Isto tako, ovisno o vašem budžetu, proces povjerenja možete ubrzati suradnjom s već poznatim brendovima, čime će se to povjerenje proširiti i na vas.