Vodič za otvaranje tvrtke
Piše: Martina Lovaković
Želite promijeniti karijeru ili osnovati svoju tvrtku? Promjena karijere je jedno, napuštanje posla i traženje novog, boljeg, je drugo, ali istodobno učiniti oba koraka – pokrenuti malo poduzeće u drugoj industriji i stvarati potpuno novi poslovni identitet – posebna je vrsta izazova i avanture. Ali i nešto što sasvim sigurno možete učiniti! I morate – ako dovoljno čvrsto vjerujete da možete!
Za neke ljude put do zadovoljstva ne leži samo u promjeni karijere, već u osnivanju vlastitog posla iz snova u industriji koja ih zanima. Ako i vi imate neku strast u životu koja vas pokreće i uz koju se osjećate bolje, zašto ne biste razmislili o tome da je provedete u novi biznis?
Ako se odlučite na konačnu promjenu i kada utvrdite da zakonski posjedujete sve što vam je potrebno da biste postali poduzetnica, slijedi nekoliko važnih savjeta koji će vas i vaše poslovanje odvesti na put do uspjeha.
1. Istražite
Kada pokrećete posao u industriji o kojoj ne znate ništa, prvi korak je naučiti što više o tom području. Postoji mogućnost da prođu i mjeseci dok ne postanete pravi stručnjak u tom području, ali uloženo vrijeme svakako će vam se isplatiti.
Nemojte čitati samo osnovne i površne informacije, već uložite vrijeme u istraživanje problema u industriji. Tek kada sve usvojite , spremni ste raspitati se o uvjetima financiranja (zajam banke), ako vam je to potrebno.
2. Razradite plan
Ne postoji univerzalni i jedini način za izradu plana za vaše poslovanje. On može biti u obliku dobro razrađene strategije koja uključuje grafikone ili jednostavan popis obveza uz koji ćete imati sve na jednom mjestu. Najvažnije je da ga imate, posebno ako ste novi u poslovanju. U planu moraju biti izlistane sve vaše odgovornosti koje biste morali imati na umu kroz korake pokretanja novog biznisa.
Pokušajte izraditi predračune i procijeniti financije za sljedećih 12 mjeseci. Uključite u njega troškove i pokušajte saznati možete li poslovati s dobitkom. Možete se odlučiti i za ležerniji pristup. Ako niste osoba od brojki i formalnosti, dovoljno je imati plan.
Kako god okrenete, plan je od presudne važnosti, pa čak i onaj površan, uz koji ćete sitnice mijenjati i o njima odlučivati u hodu kroz poslovanje.
3. Budite prisutni na Internetu
Danas je gotovo nemoguće u isto vrijeme biti vlasnik malog poduzeće i ne biti prisutan na Internetu. Od ključne je važnosti imati web stranicu koja može biti odlična promocija onoga što ste i čime se bavite.
A kada se okrećete novoj industriji, prisutnost na Internetu vam može pružiti mjesto za ispričati priču o vama, vašem poslovnom putu i onome što vas je dovelo do vašeg novog pothvata.
Prenesite poruku
Prvi korak kod osnivanja nove tvrtke je stvoriti pravu poruku za vaše poslovanje i prenijeti je konzumentima. Morate znati koja je osnova svrha vašeg poslovanja, a nakon toga prenijeti je tako da drugi to razumiju, zaintrigira ih i učini im se privlačnim. Navedeno uključuje ono što postavite na stranicu O nama. Ako prodajete proizvode, uključite i fotografije i opišite što se na njima nalazi.
Odaberite prave alate
Kupci vas neće shvatiti ozbiljno ako nemate web stranicu koja izgleda profesionalno i u skladu s time i poslujete.
Obratite se stručnjacima koji će vam pomoći u izradi web stranice koja će najbolje opisati vaš posao. Pri izradi web stranice odaberite odgovarajuće predloške koje ćete prilagoditi stilu i svrsi vašeg poslovanja.
Iskoristite moć web stranice
Jednom kada otvorite web stranicu i zaštitite svoj brend, spremni ste podijeliti s drugima sve informacije o svom poslu.
Korisnici vaših usluga moći će točno vidjeti što radite, koja je vaša politika rada te eventualno i recenzije zadovoljnih korisnika.
4. Zatražite pomoć
Kada pokrećete posao u industriji koja vam je potpuno nepoznata, nemojte se libiti tražiti pomoć. Također, nije na odmet posegnuti za knjigama ili internetskim stranicama na kojima biste mogli dobiti pomoć i informacije.
Najbolji savjet vjerojatno ćete dobiti od nekoga tko je bio na vašem mjestu. Ljudi vole ispričati svoju priču kako bismo stekli uvid u njihove smjernice poslovanja. Većina je onih koji će rado sjesti na kavu i otkriti vam svaku tajnu i dati savjet koji vam može pomoći.
Nemojte razmišljati o njima kao o konkurenciji, već iskoristite njihove dobronamjerne savjete kako biste unaprijedili svoj posao. Možda ćete putem naići i na nekog s kim ćete u budućnosti usko surađivati.
5. Postavite realne ciljeve
Istina je da uspjeh neće doći preko noći ako ste tek otvorili biznis. Pa čak niti ako pokrećete posao u industriji u kojoj ste prethodno radili godinama.
Dakle, kada osnivate tvrtku, važno je postaviti primarne i lako ostvarive ciljeve. Tako ćete znati kojim smjerom krenuti i kako napredovati do uspjeha bez razočaranja.
Možete ih postaviti na mjesečnoj ili godišnjoj razini ili na temelju nečega za što morate ili želite dati zarađeni novac (školovanje djece, novi automobil, opremanje ureda…). Uvijek imajte na umu da je u početku bolje postaviti realnije i manje ciljeve jer ćete uz njih lakše pomicati smjer ako to bude potrebno.
6. Naučite cijeniti svoje vrijeme
Ako osnivate svoje poslovanje, a prethodno ste radili kod poslodavca za fiksnu plaću, vjerojatno nećete znati koliko vrijedi vaše vrijeme.
Velika je vjerojatnost da ćete prilikom pokretanja poslovanja raditi sve, od računovodstva do marketinga. I to je sigurno dobar način da naučite svaki aspekt rada, ali u isto vrijeme oduzet će vam i puno vremena – vremena koje bi možda bilo bolje potrošiti na druge zadatke.
Stoga, razmislite o tome da angažirate stručnjake za njihovo područje rada, a vi ćete to vrijeme moći posvetiti razmišljanju o budućim projektima i ostvarenju novih ambicija.
7. Vjerujte u sebe
Posjedovanje vlastitog posla često će biti teško, stresno i riskantno. Imat ćete mnogo uspona i padova, a ako nikada niste bili u poduzetničkim vodama, postoji mogućnost da ćete takve padove i više uzimati k srcu.
Kroz cijeli taj proces morate proći vjerujući u sebe, svoju uslugu ili proizvod koji pružate korisnicima. Uvijek imajte na umu da je ono što radite posao i da niti jedna odbijenica nije osobna.
Ako netko ne želi kupiti proizvod od vas ili koristiti uslugu, to ne znači da su vaši proizvodi loši, već im taj proizvod jednostavno ne treba. Dobro istražite tržište i plasirajte proizvod ili uslugu prema korisnicima kojima će oni biti potrebni.
I na kraju zapamtite. Uvijek postoje klijenti koji vam se vraćaju ako je vaša usluga dobra, a proizvod kvalitetan. A dobar osjećaj uvijek će na kraju nadmašiti sve one loše.
Foto: Danielle MacInnes / Unsplash