Vještine u životopisu zbog kojih ćete lakše dobiti posao
Vještine u životopisu pokazuje poslodavcima da imate sposobnosti potrebne za uspjeh u poslu na koji se prijavljujete. Poslodavci često obraćaju posebnu pozornost na ovaj odjeljak kako bi utvrdili trebate li ući u sljedeći korak u procesu zapošljavanja.
U ovom članku raspravit ćemo o razlici između tvrdih i mekih vještina, navesti 10 najboljih vještina koje treba uključiti u životopis, zatim kako dodati svoje vještine u životopis.
Prije nego što krenete u dodavanje vještina u životopis učinite sljedeće:
- Istražite koje su vještine najtraženije u vašoj industriji i koje su relevantne za poziciju za koju se prijavljujete.
- Upotrijebite zaseban odjeljak s vještinama za popis do 10 tvrdih i mekih vještina.
- Istaknite svoje najrelevantnije vještine u odjeljke se tiču radnog iskustva.
Tvrde i meke vještine u životopisu
Poslodavci žele zaposliti zaposlenike koji imaju idealnu kombinaciju dviju različitih vrsta vještina: meke vještine i tvrde vještine.
Tvrde vještine se obično mogu naučiti i steći iskustvom i znanjem, dok je meke vještine puno teže razviti jer su one tipične osobine ličnosti i stoga su izuzetno vrijedne poslodavcima.
U većini slučajeva vaše meke vještine mogu poboljšati vaše tvrde vještine. Na primjer, ako ste programer softvera orijentiran na detalje i vješt u računalnom programskom jeziku, vjerojatno ćete moći naći pogreške i ispraviti probleme u kodu.
Tvrde vještine
Tvrde vještine su sposobnosti specifične za posao i/ili industriju. Općenito, to su više tehničke vještine koje učite u školi ili usavršavanjem, dodatnim edukacijama i mentorstvom.
Tvrde vještine mogu uključivati vještine kao što su:
- Znanje knjigovodstva
- Sustavi za upravljanje sadržajem (CMS)
- Strani jezici
- Rukovanje određenom opremom ili strojevima
- Upravljanje projektima
- Softver
Meke vještine
S druge strane, meke vještine su sposobnosti koje se mogu primijeniti u svakom poslu. Često se meke vještine mogu nazivati “ljudskim vještinama” ili “društvenim vještinama” i uključuju stručnost u stvarima kao što su:
- Komunikacija
- Služba za korisnike
- Odlučivanje
- Integritet
- Rukovodstvo
- Organizacija
- Rješavanje problema
- Timski rad
- Upravljanje vremenom
Kao tražitelju posla, važno je istaknuti svoje najbolje tvrde i meke vještine kako biste se pozicionirali kao idealan kandidat.
Također, korisno je razmotriti kako su te dvije vrste vještina povezane jedna s drugom i poslom kako biste o tome mogli razgovarati ako biste bili pozvani na razgovor za posao. Vjerojatno ćete dobiti pitanje: Koje su vaše najveće vrline?.
Top 10 vještina u životopisu
Iako često možete lako odrediti tvrde vještine za popis na temelju detalja u opisu posla u svakoj prijavi, odabir relevantnih mekih vještina nije uvijek tako jasan.
Kako biste suzili odabir mekih vještina koje treba staviti u životopis, pregledajte različite dužnosti radnog mjesta i odredite koje će vam prednosti pomoći da uspješno obavite te zadatke.
Evo 10 primjera najboljih vještina u životopisu koje bi poslodavci mogli tražiti:
1. Vještine aktivnog slušanja
Aktivno slušanje je sposobnost potpunog fokusiranja na osobu koja govori, razumijevanja njezine poruke, shvaćanja informacija i promišljenog odgovora.
Aktivni slušatelji koriste verbalne i neverbalne tehnike kako bi pokazali i zadržali svoju pozornost na onome tko komunicira. Razvijanje i korištenje vještina aktivnog slušanja može pokazati vašim kolegama da ste angažirani i zainteresirani za projekt ili zadatak.
Povezane vještine slušanja uključuju:
- Postavljanje pitanja
- Uzimanje bilješki
- Organizacija
- Točnost
- Verbalna/neverbalna komunikacija
2. Komunikacijske vještine
Komunikacijske vještine su sposobnosti koje koristite prilikom davanja i primanja različitih vrsta informacija. Ponekad je to prenošenje ideja, osjećaja ili onoga što se događa oko vas.
Uključuju slušanje, pričanje, promatranje i suosjećanje. Posjedovanje jakih komunikacijskih vještina važno je u svakoj industriji na svakoj razini karijere.
Komunikacijske vještine uključuju:
- Aktivno slušanje
- Konstruktivna kritika
- Međuljudska komunikacija
- Javni govor
- Verbalna/neverbalna komunikacija
- Pisana komunikacija
3. Poznavanje rada na računalu
Računalne vještine uključuju sposobnost učenja i rada s različitim tehnologijama. Hardverske vještine omogućuju vam fizički rad s računalom i mogu biti jednostavne poput znanja kako uključiti i isključiti uređaje. Softverske vještine pomažu vam da učinkovito koristite računalne programe i aplikacije.
Postoje neke softverske vještine koje poslodavci mogu smatrati preduvjetima za zapošljavanje, poput korištenja proračunskih tablica ili poznavanja određenog jezika kodiranja.
Povezane računalne vještine uključuju:
- Tipkanje/obrada teksta
- Poznavanje jezika kodiranja
- Administracija sustava
- Proračunske tablice
- Upravljanje e-mailom
4. Vještine upravljanja korisničkom službom
Vještine upravljanja korisničkom službom, osobine su i prakse koje vam pomažu odgovoriti na upite kupaca s ciljem stvaranja pozitivnog iskustva.
Općenito, vještine upravljanja korisničkom službom uvelike se oslanjaju na rješavanje problema i komunikaciju. Služba za korisnike često se smatra i mekom vještinom, budući da uključuje osobine poput aktivnog slušanja i čitanja verbalnih i neverbalnih znakova.
Vještine upravljanja korisničkom službom uključuju:
- Aktivno slušanje
- Suosjećanje
- Interpersonalne vještine
- Rješavanje problema
- Pouzdanost
5. Interpersonalne vještine
Interpersonalne vještine su osobine na koje se oslanjate kada komunicirate s drugima. Pokrivaju različite scenarije u kojima je suradnja ključna. Razvijanje interpersonalnih vještina važno je za učinkovit rad s drugima, rješavanje problema i vođenje projekata ili timova.
Povezane međuljudske vještine uključuju:
- Komunikacija
- Suosjećanje
- Fleksibilnost
- Rukovođenje
- Strpljenje
6. Liderske vještine
Vještine vođenja su vještine koje se koriste s ciljem vođenja tima ljudi s ciljem postizanja zajedničkih ciljeva.
Bilo da ste na rukovodećoj poziciji ili vodite projekt, vještine vođenja zahtijevaju od vas da motivirate druge kako bi izvršili niz zadataka, često prema rasporedu.
Liderske vještine uključuju:
- Sposobnost podučavanja i mentorstva
- Fleksibilnost
- Preuzimanje rizika
- Izgradnja tima
- Upravljanje vremenom
7. Upravljačke vještine
Upravljačke vještine uključuju niz kvaliteta koje vam pomažu upravljati i zadacima i ljudima. Dobar menadžer je organiziran, empatičan i jasno komunicira kako bi podržao tim ili projekt. Menadžeri bi također trebali biti vješti u mekim vještinama i određenim tehničkim vještinama vezanim uz njihovu industriju.
Vještine upravljanja uključuju:
- Odlučivanje
- Planiranje projekta
- Delegiranje zadataka
- Timska komunikacija
- Timsko vodstvo
8. Vještine rješavanja problema
Vještine rješavanja problema su kvalitete koje vam pomažu da odredite izvor problema i brzo pronađete učinkovito rješenje.
Ova vještina je visoko cijenjena u bilo kojoj ulozi u svakoj industriji. Rješavanje problema može zahtijevati određene tehničke vještine specifične za industriju ili posao.
Vještine rješavanja problema uključuju:
- Obraćanje pozornosti na detalje
- Suradnja
- Komunikacija
- Strpljenje
- Istraživanje
9. Vještine upravljanja vremenom
Vještine upravljanja vremenom omogućuju vam da dovršite zadatke i projekte prije rokova, a istovremeno održavate ravnotežu između poslovnog i privatnog života.
Dobra organiziranost može vam pomoći rasporediti radni dan na određene zadatke po važnosti. Duboko razumijevanje ciljeva pojedinca, tima i tvrtke može poslužiti kao polazna točka pri odlučivanju o tome kako upravljati svojim vremenom.
Vještine upravljanja vremenom uključuju:
- Delegiranje zadataka
- Usredotočenost
- Postavljanje ciljeva
- Organizacija
- Određivanje prioriteta
10. Prenosive vještine
Prenosive vještine su kvalitete koje su korisne svakom poslodavcu kada mijenjate posao ili karijeru. Prenosive vještine često uključuju meke vještine kao što su fleksibilnost, organiziranost, timski rad ili druge kvalitete koje poslodavci traže kod kandidata.
Prenosive vještine mogu se koristiti za pozicioniranje vašeg prethodnog iskustva kada se prijavljujete za novi posao – osobito ako je u drugoj industriji.
Povezane prenosive vještine uključuju
- Ambicija
- Kreativnost
- Suosjećanje
- Rukovodstvo
- Timski rad
Kako dodati vještine u životopisu
Donosimo nekoliko koraka koje biste trebali slijediti kada navodite vještine u svom životopisu.
1. Dodajte vještine koje su relevantne za posao
Iako možda imate nekoliko različitih područja u kojima ste odlični, uključite samo ona koja su relevantna za posao za koji se prijavljujete.
Započnite pregledom opisa posla i zabilježite sve potrebne vještine ili sposobnosti koje odgovaraju vašima. Uzmite u obzir opis tvrtke i njezinu kulturu.
2. Dodatno istaknite vještine u životopisu
Poslodavci često imaju ograničeno vrijeme kada pregledavaju životopise, pa je najbolje da odjeljak o vašim vještinama bude specifičan i sažet.
Ako ćete biti pozvani na razgovor za posao, imat ćete priliku razraditi dodatne vještine koje nisu spomenute u vašem životopisu.
3. Navedite svoju razinu stručnosti
Razina vještina je izraz koji se može koristiti za definiranje znanja osobe o određenoj temi. Riječi kao što su – početnik, srednje, stručno mogu se dodijeliti vašim osobnim i profesionalnim atributima kako biste pokazali razinu iskustva koje imate s određenom vještinom.
Stavite u prvi plan vještine za koje smatrate da imate stručnu razinu iskustva. To može pomoći privući pozornost poslodavca na vaše najbolje vještine prije nego što preleti kroz vještine u kojima nemate toliko iskustva.
Imajte na umu da će spomenuto najbolje funkcionirati za teške vještine kao što su jezici i tehničke vještine.
4. Dodajte barem 2 do 4 univerzalne meke vještine
Meke vještine opisuju kako radite pojedinačno ili s drugima, a većina poslodavaca cijeni takve vještine. Neke od najtraženijih mekih vještina su:
- Upravljanje vremenom
- Učinkovita komunikacija
- Prilagodljivost
- Kreativnost
- Rješavanje problema
- Rukovodstvo
- Interpersonalne vještine
- Otvorenost
- Pozornost na detalje
- Radna etika
Najbolje vještine u životopisu razlikuju se ovisno o vrsti posla, razini karijere, obrazovanju i drugim čimbenicima.
Na primjer, vještine koje su najvažnije za jedno radno mjesto, razlikovat će se od onih za neko drugo. Prije nego što se prijavite za bilo koji posao, odvojite vrijeme da pregledate vještine koje su poslodavcu najbitnije i prilagodite svoj životopis na temelju vaših osobnih vještina koje spadaju u njegove zahtjeve.
Cilj vašeg popisa vještina u životopisu je pokazati da ste najbolji kandidat za tu ulogu i da ćete donijeti određenu vrijednost njihovom timu. Obraćajući pozornost na kandidata kojeg poslodavac traži i povezujući spomenuto s vlastitim vještinama, brzo ćete se istaknuti među konkurencijom.
Autor: M.L., Foto: Jess Bailey / Unsplash